2012. július 15., vasárnap

További napló a Cinege családtól


06.25.
Tegnap este, fáradtan, kimerülten, drasztikus lépésre szántam el magam. Minden erőmet össze kellett szedni és Cinege segítségét kérni. Nem volt egyszerű. Kanál még este is nagyon bágyadt volt, sem enni, sem szopizni nem volt hajlandó. Mivel minden kutya megkapta a féreghajtóját az elmúlt 3 napban, és tegnap este Cinege is kapott egy Milbemaxot újra, így meg kellett hoznom a döntést. Leszámolok a férgekkel. Ha nem is végleg, de kijövünk ebből az ördögi körből. Nem viselek el még egy ilyen esetet, hogy minden rendben, mindenki vidáman futkározik, és egyik pillanatról a másira összeomlik a szervezet. Valahogy muszáj, hogy segítsek a csapatnak.
Éjfélkor engedtem, hogy Cinege jól megszoptassa őket. Majd előkészítettem éjszakára egy nagy adag tápszert és Cinegét magammal vittem a nappalinkba, hogy először fenn aludjon velünk. Szegény Cincim annyira boldog volt, hogy emberközelségben lehet. A kicsiket magukra hagytam. Nagyon aggódtam, rosszul is aludtam, hogy reggelre mi vár rám.
Reméltem, hogy sok-sok végtermék, tele férgekkel – furcsa, hogy milyen kívánságai lehetnek egy embernek...
Cinegének így, hogy nincs lent, nincs lehetősége összeszedni előlem, nincs lehetősége tovább vinni ebben a körforgásban.
De Kanál drágám éjfélkor sem szopizott, miatta nagyon aggódtam.
Reggel 5-kor ébredtem és rohantam le. Minden szőrös törpegyermekem vidáman fogadott, Kanál hancúrozott a legjobban. Megkönnyebbültem, minden amiről csak álmodtam, ott várt.
Leírhatatlan bűz és millió kaki. Illetve: kaki nem is igazán, csak a kakiformájú valami telis tele férgekkel. Akinek nincs gyomra, ne pillantson a képre.
Kb. 30 db ilyen, mindegyikben legalább 15-20 féreg. Igen, jól számoljuk, legalább 600 férget szedtem össze. De tudtam, hogy ezzel megint előrébb vagyunk.
Jöhetett Cinege, volt is nagy szopi, persze éjjel a tápszer elfogyott.
A nap folyamán Cinege is kirakta ezt a kertben, részletekben.

06.26.
Ma semmilyen különleges dolog nem történt, ha csak azt nem nevezzük annak, hogy egyetlen egy féreggel sem találkoztam tegnap délután óta. Remélem így marad. Remélem minden rendben lesz.
Tegnap Cinege tökéletesen viselkedett a lakásban. Élvezte, hogy van saját helye, hogy van aki szereti, tartozik valahová.
A kistörpék a két nap alatt olyan ügyesen álltak át a szilárd táplálékra, hogy öröm nézni. Leviszem a vacsit, és mint a piranhák egy másodperc alatt elpusztítanak mindent. Egyenlőre a darabost nem eszik, csak a leturmixolt dolgokat. A kisKanál a tápszerhez nem hajlandó hozzányúlni, de a májkrémes borsófőzelék, vagy az almás krumplis csirkehusi viszont imádja. A menün azért látszik, hogy egy éves gyermekem van.
Ma nagy hírrel is jövök: Paprika, Kanál és Villa már gazdijelöltesek! Már csak a kis kócos Kanóc van eladó sorban, de rá is van jelentkező.

06.27.
Kanál doktornénije ma felhívott, hogy hogy vannak a kutyák. Nagyon kellemes meglepetés ért. Boldogan mondhattam, hogy mindenki nagyon vidám és egészséges.
Mondta, hogy biztos lesz még sajnos egy ilyen férges kör, de már a vége felé tartunk. Igen, ezt alá is írom, mert sokkal puhább már a pocakuk.
A kiskutyák már hétvége óta is hatalmasat nőttek. Egyre jobban igénylik az emberi társaságot, a játékot és sajnos erre már nem igazán van kapacitásom. Most kezdik felfedezni rágni a szekrényt, átrendezni a szobájukat, vagy megtapasztalni, hogy játék közben hol a határ. Cinege élvezi, tanítja őket, ha ott vagyok. De legszívesebben még mindig a családunk falkájában tölti be a legkisebb ugrifüles szerepét.
Aki édes babaképeket szeretne nézegetni, itt a lehetőség:

06.28.
Sokakat sokkolt a féregfarm történte. Sajnos engem is. Kísért amit láttam. Azóta a kínaiban nem tudok sült tésztát enni és a gyerekemmel nézett Bogyó és Babóca mesében Babóca haját is csak férgeknek látom…
A kedvenc orvosos sorozatom záró részében pedig mi volt a téma? Egy házaspárból férgeket kellett kioperálni…
Kísért a téma. De el kell mondanom, hogy a sokkoló reggel óta nem láttam egyetlen egy férget sem! És nem puffadt már a hasuk.
Jövő szerdán még lesz egy féregtelenítő kör, amikor már tablettát kapnak, akkor még várok valami kisebb csapatot, de az is lehet, hogy már semmi nem lesz. Reméljük.

06.29.
A nagy hírem, hogy KisVillám és KisKanalam jövő hétvégén már utazik is új családjukba. Pont a kis evőeszközpárosom fog kirepülni elsőre. Úgyhogy mától már nagyon kevés szopi van. Mindenféle finomságot kínálok a kicsiknek. Pl. édesanyám bio házi termesztésű zöldségekből csináltam csodafinom főzeléket. Amit a majdnem másfél éves kisfiam megkóstolni sem volt hajlandó. Úgyhogy a kiscsöppek ették meg. Egészségesek is!
A májkrém a kedvencük egyértelműen. A kutyakonzervet még csak kóstolgatják, a nagyobb darabokkal még nem bírnak el, egyenlőre mindent turmixolva kapnak. Húsevők, ez egyértelműen látszik.
Kanál még mindig nem hajlandó tápszert enni, de hát ez nem is követelmény. Amíg úgy ugranak rá a napi 5-6x kapott ételre, mint kacsa a nokedlire, addig nem aggódom.

06.30.
Ma az egész család átesett az oltáson. Mivel az egyik legjobb dokibácsihoz mentek, így felírtam egy csomó olyan dolgot, ami lehet, hogy még gond lehetne. Olyan voltam, mint egy aggódó anyuka.
De szerencsére semmi, de semmi gond nincs, mindannyian nagyon egészségesek! Köszönjük a fuvart Móninak.
Amikor hazaértek, akkor az udvaron játszottunk egy kicsit. Megnéztük, hogy a kutyáink hogyan reagálnak és nagyon-nagyon cuki volt a teljes 7 fős csapat.
Panni ivartalanított szuka kutyánknak sosem voltak kölkei, de ahogy feltámadt benne az anyai ösztön, nagy öröm volt nézni. Terelgette őket, futkározott, hogy visszahozza a kóborlókat, játszott velük. Annyira járt a farka, hogy azt hittük valamelyiket elkaszálja. Kairó a falkavezérünk a teraszról szemlélte őket, kicsit sokkban volt. Nem nagyon szereti az ideiglenesek érkezését. Ha itt vannak, akkor jól meg van velük, de mindig határtalan öröm járja át, ha már mennek és így újra a figyelem központjába kerülhet. Amikor meglátta, hogy még 4! kutya, teljesen magába zuhant.
Cinege nagyon jó mamiként viselkedik. Most, hogy a kicsiket már nem csak a szopi érdekli és már nem az az egyetlen cél, hogy fürtökben lógva szétharapják a mellbimbóját, már játszani is tudnak vele, öröm neki is az együtt töltött idő. Cinegeegyébként orvoshoz menet is álomszépen utazott a kocsiban.

07.01.
Cinege ma nagyon vidáman ébredt, amióta fenn alszik velünk a nappaliban, minden reggel alig várja, hogy mehessen le a kicsikhez. Nagy a boldogság lent, sok játékkal, tanítással.
Ma érdekes volt, mert Cinege jött és lögdöste a kezem, majd megrágcsálta és a hátára vágta magát. Egyértelműen jelezte, hogy na, akkor játszunk együtt mi is. Csikiztem, amitől határtalan boldog volt, hancúrozott, visszafutott, rágcsált. Egy hónappal ezelőtt érkezett a Cinege család és ennyi idő kellett Cinegének, hogy teljes egészében megnyíljon és felszabaduljon. Picit aggódtam, mert az ilyen kutyák, akikkel nem volt foglalkozva, nem ismerik a játékokat, labdát, csak nézik értetlenül, hogy a többiek mit csinálnak. De ahogy ma közösen játszottunk, tudtam, hogy ő már biztonságban érzi magát.

07.02
Minden nap kivisszük a kicsiket reggel és este is egy órára a fűbe, amikor az én kutyáimmal játszhatnak. Nekünk ez hatalmas élmény, de ők sem unatkoznak.
Mindenkinél jól látszik a személyisége. Kanál hamar elfárad, messziről nézeget és ha valami van, akkor ugrik és tiszta energia. Tehát a pihenés csak tettetés, ravasz a srác. Villa abszolút szökős, megy azonnal kalandozni. Neki már nem elég az a 20 nm, ahol a többiek még elvannak, ő a távolabbi helyeket szereti. Panni kutyánk terelgeti mindig vissza.
Paprika kis harcos, mindent ő szerez meg először (pl. tegnap találtak egy tobozt, persze ki nyerte?). Ő az, aki mindenhol jól érzi magát, ha magasabb a fű, akkorákat ugrik, mint egy nyuszi.
KisKanóc tegnap elvette Kairó kutyánktól a teniszlabdát. Hát, azt hiszem ezzel mindenkit meglepett, ez még nekünk se mindig sikerült. Magasra tartott fejjel hurcolta, majdnem felbukott benne, de vitte lelkesen. Ő egyébként a hátán szereti a legtöbb időt tölteni, Cinegemami pedig vakargatja a hasát. Ezt szereti a mi kis Kanócunk a legjobban.

07.03.
Ma újra féreghajtós nap van, nagyon várom, hogy mi fog történni. Őszintén, előre félek, a múltkori látvány sok volt. Sokkolóan sok.
De bízom bennük, mert látom a jeleket. Puha a pocakjuk, életvidámak és nagyon fürgék.

07.04.
Félve találkoztam a bandával reggel. Bevallom, tegnap egy kicsit túletettem őket, kaptak este 8-kor és 11-kor is vacsit, hogy reggelre legyen termés. Jelentem, a lenti 8 kakiból csak egyetlen egybe volt féreg, egy hatalmas vastag példány. Kicsit megkönnyebbültem. Azért a férgehajtós program folytatóik.
Kevés kutyatartó tudja, hogy negyedévente illik féreghajtózni a kutyákat, a kertbenlakókat is, de a kirándulós-sétálós kutyákat viszont csaknem kötelező. Náluk kisbaba van, így gyakrabban szoktuk.

07.05.
Ma is féregmentes napunk van, aminek nagyon örülök. A hatalmas melegben a kicsik megtanultak vizet inni, nyelik mint kacsa a nokedlit.
Lent laknak az alagsorban, ahol olyan jó hűs a levegő, hogy legszívesebben leköltöznék hozzájuk és csak nézném őket egész nap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése